hemma

Hej alla, nu är jag hemma från toves land. Jag kom typ hem för 10 minuter sen. Såhär har min vecka varit.

LÖRDAG:
Tove, toves mamma och toves pappa kom och hämtade mig klockan halv nio på morgonen. Då åkte vi bil i ca 1 timme. Sen kom vi fram till Vreta, som är en mataffär. Där va det en loppis som vi kollade lite på medans dom andra va och handlade. Sen så köpte tove en melon som hon åt till frukost som hon inte hade ätit ;) Sen åkte vi vidare till bryggan där båten brukar vara. Men den är på typ lagning så vi fick ta en båttaxi som jag inte visste fanns. Sen när vi åkt den så va vi framme. När vi kom dit så packade vi upp lite och bestämde oss för att ro ut med båten och fiska :p Vi åkte ut men fick ingen fisk :P Sen lärde jag mig ro :D Sen så solade vi lite på bryggan och lyssnade på musik. Sen så gick vi runt lite på ön och hittade på massa namn som man kunde heta på pea xD vi skrattade typ asmycket och hade jättekul. Sen kom vi fram till ett asläskigt typ halv rivet hus med en gammal grävskopa brevid och det va asgammalt för det va en tidning från typ 1960-talet eller nått. Sen så va det en garderob och ett kylskåp och lite mer saker där. Asså vi gick inte in i nåns hus utan det va en vägg som va borta och det va som ett skjul. Sen så gick vi därifrån. Och så såg vi typ en djur och blev asrädda :P Sen kom nånra som hette Rolle & Agneta dom är typ 55 år. Vi skulle fira toves födelsedag ;) Vi åt lite förgrejs och sen gick tove och ja till några får. Hahha stackars tove va jätte rädd <3 Sen gick vi hem och åt grillspett och kollade på Robinsson. Sen så kollade vi på Eurovision song contest. Norge vann. Den va ganska bra. Men jag hejjjjade på Albanien. Den va också bra :)
SÖNDAG:
På söndagen (idag) Vi vaknade jättetidigt för vi skulle me toves pappa och ta upp nät som han hade satt ut på lördagen. Så vi åkte ut med båten. Vi fick typ 94 strömmingar eller nått en stor torsk och andra saker och 3 ålar :o Jag är inte riktigt så van vid att fiska och att vara på sjön :p Vi blev jätterädda för den stora fisken, torsken som vi sen åt till lunch :o Sen började tove prata som en hinduistisk tysk som trodde på Krishna och Vishna och gillade orange, haha ;) Sen så spelade vi badminton. Sen hamnade bollen alltid på taket. Så vi fick hämta stegen och grejer :P Sen kastade vi en liten boll till varann över hustaket :P Sen gick vi till fåren igen. Och nu vågade vi gå nära dom :o (!) Sen så gick vi hem igen och kollade på tv. Det va repris på tallang och hjälp jag är med i en japansk tv show. Sen åt vi lunch och efter det kollade vi på slutet av reprisen på Eurovision song contest. För vi såg inte röstningen. Sen så skulle vi hem. Vi åkte där fram i fören. Det va sviiiiiiinkalt eller kyyyyyligt hahha du vet tove ;) Sen åkte vi bil hem vi räknade djur :p Sen så började vi "faightas" i bilen :p haha..
Vi gjorde lite fler saker som jag inte kommer ihåg just nu :p
Nu så ska jag snart äta och duscha. Vi ses sen idag eller imorgon. Troligtvis imorgon.
HEJDÅ DÅ :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0